Opstart i Naturbørnehuset

Når dit barn skal starte i Naturbørnehuset er I meget velkomme til at besøge børnehaven med jeres barn, inden I skal begynde hos os. Vi ser gerne, at I ringer og aftaler besøgene med os, så vi kan tage godt imod jer.

Hvis I har lyst, så er I også velkomne til at besøge vores fantastiske legeplads efter lukketid og i weekenden.

1-2 måneder før jeres barn starter hos os vil I blive kontaktet af en pædagog fra den gruppe, hvor jeres barn vil være tilknyttet.

Her aftales en dato for opstartssamtale (uden børn), hvor vi sammen får mulighed for, at lære hinanden at kende, samt drøfte praktiske informationer ift. opstart og dagens rytme i Naturbørnehuset.

Det er en stor omvæltning/overgang for de fleste børn at skifte pasningssted; der er mange nye indtryk og mange børn og voksne barnet skal lære at kende. Det kan derfor være en fordel med en blid opstart med positive oplevelser. Vi anbefaler at man har minimum 14 dage til rådighed ift. indkøring, hvis det skulle vise sig nødvendigt. Opstartsforløbet aftales ved opstartssamtalen og variere fra barn til barn.

Naturbørnehuset