Janni Stampe Jeppesen

Janni Stampe AndersenPeder Paarsvej 9
4293 Dianalund

Jeg er født i 1965 og var gift med Per, som døde i 2011. Jeg er omsorgsfuld, rolig, aktiv og har en positiv tilgang til livet.

Børnene er i hele huset, men bruger mest deres legeværelse, køkken og gang. I indkørslen kører de på traktorer og motorcykler, og i den lukkede have er der overdækket sandkasse, legehus, rutsjebane og et stort legetog.

Vi er ofte ude, leger i haven eller tager på tur. Nogle gange går vi til bageren og henter brød til ænderne på Kolonien. Vi går også i skoven eller kigger på traktorer hos traktor-forhandleren. Indimellem tager vi på længere ture med bus, tog eller i min bil. Indenfor synger jeg meget med børnene, læser historier, går på opdagelse i legetøjet eller finder farveblyanter og puslespil frem.

Jeg opholder mig altid i børnehøjde, så jeg nemt kan aflæse og møde børnene og se deres behov. Hvis jeg fornemmer, at de har brug for mere omsorg og tryghed, aflyser vi gåturen og bruger tiden på hjemlig hygge. Jeg taler med børnene som ligeværdige og bruger Marte Meo-metoden. Det er et godt redskab til at styrke deres selvværd og sociale kompetencer, fordi de føler sig anerkendt, når jeg hjælper dem med at sætte ord på deres følelser og handlinger. Hos mig er der også altid en åben favn, hvor børnene kan blive nusset og hygget om.

Mit mål er at børn bliver selvhjulpne, sociale og robuste, så de kan trives i en større gruppe i børnehaven.

Godt forældresamarbejde er vigtigt, og derfor er jeg ærlig og oprigtig i ord og handling. Jeg kan godt finde på at give far og mor et tip om, at jeg f.eks. mangler en ekstra trøje til deres barn. Forældre er altid velkommen til at ringe i løbet af dagen, hvis de har behov for at høre til deres barn.

Jeg har tidligere arbejdet som medhjælper i storkøkkener og kantiner og blev dagplejer i 1993. Jeg opsøger gerne ny viden gennem faglitteratur og på kurser, hvor jeg bl.a. har lært om:

• Leg med sprog
  • For tidligt fødte børn