Områdebestyrelsen

Om område eller Organisering:

Område nord dækker den Nordlige del af Sorø Kommune. Vi strækker os fra Munke Bjergby over Stenlille og Dianalund til Ruds Vedby – samt alt det midt i mellem.

I området er der fem børnehuse, med tilsammen godt 100 medarbejdere. Der er 27 dagplejere og Sandlyng Supercenter, som er en institution, der er målrettet til børn med særlige behov.

Områdets medarbejdere er:

1 Områdeleder

5 pæd. ledere

1 dagpleje konsulent

1 adm. medarbejder

Områdebestyrelsen

Områdebestyrelsen er en vigtig samarbejdspartner for områdelederen og de pædagogiske ledere. Bestyrelsens meninger og holdninger er et værdifuldt bidrag til de beslutninger, der træffes og efterleves i området. Områdebestyrelsen er samtidigt de enkelte forældreråds talerør til byrådet. Bestyrelsen kan stille forslag om alle spørgsmål, der vedrører pasningen af børn i Område Nord.

Forældresamarbejde

I område nord betyder forældresamarbejdet utroligt meget. Vi sætter stor pris på dialog og samarbejde med jer – vi skal stå skulder ved skulder for at lykkes sammen med jer til gavn for jeres barn.  For at sikre, at vi løbende har dialog, arbejder vi i børnehusene og i dagplejen ud fra en ramme, der sikrer, at alle forældre får tilbudt det samme antal samtaler med medarbejderne, der kender deres børn. Konkret arbejder vi med et børnebeskrivelseskoncept, hvor alle forældresamtaler foregår ud fra et fast skema. Skemaet tager udgangspunkt i læreplanerne eller en DPU (Dansk Pædagogisk Udviklingsbeskrivelse). Så er vi sikre på at komme hele vejen rundt i beskrivelsen af jeres barn.

Forældreråd

På hvert Børnehus er der et forældreråd. Forældrene er centrale medspillere i børnehuset. Forældrene samler deres bidrag i forældrerådet, der bidrager med forslag, gode idéer og sparring til hverdagens pædagogiske arbejde. Desuden hjælper de med at bidrager ved spændende og alsidig arrangementer igennem hele året. Det er vigtigt at understrege, at forældrerådene er baseret på en frivillig indsats, hvor der er plads til alle der kan og vil. Forældrerådet vælges for en 2-årig periode og der kan forventes 4-6 møder årligt.

Dokumenter mediebibliotek