Jeanette Ipsen

Parkvej 8                                                                                                                                    Jeanette Ipsen
4295 Stenlille

Jeg er fra 1966, gift med Carsten og har pigerne Louise fra 1991, som er svagtseende, og Helene fra 1994. Som person er jeg rolig, omsorgsfuld og god til at lytte.

Jeg bor i hus med et stort køkken og et legeværelse, hvor børnene primært er - men de må også være i resten af boligen. Haven er stor og lukket, så børnene kan være overalt - eller i legehuset.

Vi leger ofte ude, går ture, hopper i vandpytter, finder regnorme, leger i sandkasse eller spiller fodbold. Nogle aktiviteter er planlagte, andre finder vi på samme dag f.eks. hvis børnene taler om at blæse sæbebobler. Inde er jeg meget kreativ med børnene, klippe-klistrer, maler, synger, danser eller bager boller. Vi læser også bøger og lægger puslespil.

Jeg arbejder med læreplaner i hverdagens aktiviteter. I fri leg bruger jeg min faglighed og viden til at støtte børnenes udvikling. Andre gange arbejder jeg med specifikke temaer som f.eks. jord, hvor børnene planter blomster og lægger kartofler, som vi følger fra spire til plante og til sidst spiser til frokost.

Vi griner meget, laver sjov, kravler rundt på gulvet og kilder hinanden. Børnene får mange kram, og jeg tager hensyn, hvis et barn ikke er på toppen. Så putter vi og snakker til barnet er klar til at lege. Mit mål er at lære børn sociale spilleregler, gøre dem trygge og selvhjulpne før børnehaven.

Godt forældresamarbejde handler om at stole på hinanden. Man skal endelig sige til, hvis man undrer sig over, hvad jeg gør. Jeg vil også gerne høre, hvordan det går i hjemmet og familien, fordi det hjælper mig til at forstå barnets adfærd og støtte det bedst muligt. Jeg fortæller dagligt, hvad der er sket i løbet af dagen, om måltider, søvn og sjove oplevelser.

Jeg er oprindelig kontoruddannet og har arbejdet i Landboforeningen. Jeg har været dagplejer siden 1998. Jeg interesserer mig særligt for motorik, fordi min egen datter har problemer med synet. Jeg følger fagligt med i medierne, læser bøger og har bl.a. været på kursus i:

• Leg med sprog
  • Måltidet i det pædagogiske arbejde
  • Konflikthåndteringer
  • Uddannelsesforløb: Den gode dagpleje