Om Ventemøllegården

Ventemøllegården er et aldersintegreret dagtilbud i Dianalund.

I børnehaven har vi 100 børn i alderen 3 år til skolealderen, fordelt på 5 stuer i 2 afdelinger. Så har vi vuggestuen med op til 40 børn fordelt på 3 stuer. Vi ligger midt i Dianalund by, tæt på bus, tog, Byparken og skoven.

Vi har to dejlige legepladser med masser af plads, beplantning og mulighed for bevægelse og motoriske udfordringer. Vi har et stort fællesrum med mulighed for leg og motorisk træning, og et køkken/alrum i hver afdeling hvor vi åbner, lukker og har køkken-aktiviteter.

Vi arbejder for at skabe gode læringsmiljøer for børnene, hvor vi både har plads til hverdags læring, og aktiviteter hvor vi styrker børnenes kompetencer ift. temaerne i læreplanen. Vi har især fokus på sprog og motorik, samt børnenes sociale samspil.

Vi lægger stor vægt på børnenes leg både ude og inde, og nærhed/omsorg overfor det enkelte barn.

Forældresamarbejdet er meget vigtigt, og vi prioriterer dialog og samarbejde, for at skabe den bedste hverdag for børnene. Den daglige dialog er vigtig og vi tilbyder forældresamtaler en gang om året, hvor vi taler om barnets udvikling og trivsel og afstemmer gensidige forventninger.

Ud over den daglige kommunikation vil informationer fra huset også foregår på AULA.

Når jeres barn skal starte i Ventemøllegården kommer I på besøg, hvor I møder en af pædagogerne, som er på jeres barns stue. Her I vil høre om stuens dagligdag og I kan fortælle om jeres barn, for at sikre en tryg og god opstart. Vi forventer, at I giver jer tid til indkøring.

Børn og pædagog