Jette Bruun Rebien

Nødbrøndsvej 16                                                                           Jette Bruun Rebien
4180 Sorø

Jeg er født i 1958, min mand hedder Ole, og vi er forældre til Thomas fra 1990. Jeg er glad, positiv og tror på det bedste i mennesker.

Vi bor på en nedlagt landejendom kun 8 minutter til motorvejsafkørslen. Børnene er i legeværelse og køkken. Ude er der legeplads i gården og en kæmpe grund at 'gå på udflugt i'. Vi har tre katte.

Jeg er naturdagplejer, så vi elsker at komme ud hver dag. Vi leger i sandkasse, kører på motorcykel, finder smådyr i haven, tager i skoven eller hen til en kollega i Christianiacyklen. Inde hygger vi med klodser og malegrej.

Jeg ser på hvert enkelt barn og lader dagen foregå på deres præmisser. Nogle er til fuld fart, andre er mere forsigtige.  Jeg arbejder med pædagogiske læreplaner og aktivitetsplaner, men der foregår læring hele tiden, både når vi tegner og undersøger myrer, og når det vi foretager os ikke er bevidst planlagt.

Jeg uddeler mange kram og sætter mig på knæ i børnehøjde, når jeg tager imod og siger farvel. Jeg lytter til, hvad børnene siger og giver mig tid til dem, for eksempel laver vi en leg ud af at tage tøj på eller plasker med vand, når vi vasker hænder. Mit mål er, at børnene bliver selvhjulpne, omsorgsfulde, kan dele, trøste og hjælpe hinanden, når de begynder i børnehave.

Godt forældresamarbejde betyder meget. Jeg ønsker, at forældre synes, det er rart at være hos mig og kan komme til mig, hvis der er noget, vi skal snakke om. I det daglige spørger jeg til, hvordan barnet har haft det siden sidst, og om der er specielle hensyn at tage den pågældende dag.

En dag om ugen er vi i heldagslegestue.

Jeg er oprindelig butiksuddannet i Irma og blev dagplejer i 1991. Jeg tager meget gerne på kursus for at holde mig opdateret om børns udvikling og har bl.a. lært om:

• Børns kompetencer
  • For tidligt fødte børn