Janni Vogt

Syrenvej 31                                                                                               Janni Vogt
4295 Stenlille

Om mig

Jeg er født i 1983, gift med Jon og forældre til Lukas fra 2007 og Kasper fra 2010. Jeg har særlig erfaring med øre-børn og børn med astma/allergi. Som person er jeg åbenhjertig og rolig.

Min bolig

Børnene er i hele stueetagen med stue, køkken og gang. Vores hjem er allergivenligt. Haven er stor og udstyret med vippe, legetårn, rutsjebane og gynger. På terrassen er der god plads til at køre på motorcykel og farve med kridt på fliserne.

Hverdagen

Næsten hver morgen er der friskbagt brød. Vi starter typisk dagen med sang, leg og hygge med bøger eller puslespil for at give en rolig start. I løbet af formiddagen er vi ofte ude. Vi er i haven, går en tur i byen, til en bondegård i nærheden med køer eller en tur i skoven. Kreative udfoldelser med maling og modellervoks er også en del af hverdagen.

Når jeg laver aktivitetsplan ud fra læreplanerne, inddrager jeg forskellige temaer, så børnene udvikler sig inden for mange områder. I mange aktiviteter har jeg fokus på den sproglige og kropslige udvikling og at støtte børnene i at blive selvhjulpne og få selvværd.

Kys, kram og kærlighed er grundingredienserne i mit samvær med hvert enkelt barn. Jeg tager dem seriøst, har tid til at kramme og sidder på gulvet, så det er nemmere at lege med børnene. Når jeg taler med dem, bruger jeg Marte Meo-metoden og sætter ord på, hvad de leger og gør.

Jeg sætter pris på et åbent og ærligt samarbejde med forældre. Jeg viser, hvem jeg er og vil gerne informeres om, hvordan barnet har haft det, siden vi sidst så hinanden.

En gang om ugen er vi i heldagslegestue.

Faglighed

Jeg har været dagplejer siden 2008 og arbejdede inden som pædagogmedhjælper i to integrerede institutioner. Jeg kan godt lide at komme på kursus og har bl.a. deltaget i:

• Grunduddannelsen
  • Marte Meo-metoden