Karina Petersen

Enighedsvej 9
4293 Dianalund

Om mig

Jeg er født i 1981, bor sammen med Michael, og vi har tre børn. Frederik fra 2006, Laura fra 2009 og Jonas fra 2011. Jeg er omsorgsfuld, rolig og god til at samarbejde.

Mit hjem

Jeg har et stort køkken med en separat afdeling, hvor børnene leger og spiser, og de er også i gangen. Haven er lukket have med et store grantræer, der giver skygge om sommeren, og jeg har en legeplads med tårn, gynge, rutsjebane og legehus.

Hverdagen

Vi er meget i skoven, som ligger tæt på vores hus. Vi elsker også at gå hen på Kolonien og besøge ænder, eller tage på legepladsen og i Byparken. Indenfor sidder jeg meget på gulvet og leger med børnene. Nogle gange tager jeg guitaren frem og synger med børnene, som akkompagnerer på deres instrumenter. Andre gange maler vi, laver f.eks. fodaftryk og hygger med stearinlys og nybagte boller. Vi træner også motorik på trapper, gynger og ved at trille bold.

Jeg vil gerne give børnene positive oplevelser hver dag og er opmærksom på at være anerkendende og bruge Marte Meo-metoden. Jeg viser børnene, at jeg hører og ser dem f.eks. ved at de altid får lov at tale færdig uden at blive afbrudt. Vi sidder tit sammen på gulvet, og børnene oplever, at jeg er der for dem. De kommer hen og får et knus, når de har lyst.

Mit mål er, at børnene lærer at være en god kammerat og kan vise omsorg for andre.

Godt forældresamarbejde betyder, at vi kan være ærlige og stole på hinanden. Gensidig tillid giver den bedste dialog om barnet. Jeg fortæller altid om barnets dag.

En gang om ugen er vi i heldagslegestue, og i vinterhalvåret er vi også i musiklegestue.

Faglighed

Jeg er oprindelig uddannet delikatesseassistent og har tidligere arbejdet i butik. I 2006 blev jeg dagplejer, ligesom min mor. Jeg tager gerne på kurser for at udvikle mig og har bl.a. lært om:

• Grunduddannelse i dagpleje
  • Marte Meo
  • Førstehjælp
  • Brandbekæmpelse
  • Uddannelsesforløb: Den gode Dagpleje
  • Sorø Kommunes Pædagogiske Pejlemærker
  • DGI-certificeret - Gennem leg og fællesskab vil vi være rollemodeller. Vi vil skabe lyst, glæde og begejstring for naturen, sanserne og bevægelse.