Mette Gundmann Rostock

Mette Gudmann Rostock

Leandersvej 6
4293 Dianalund

Jeg er født i 1977, bor sammen med Kenneth, og vi er forældre til Malou fra 2011 og Christoffer fra 2012. Fra et tidligere ægteskab har jeg Emma fra 2002 og Magnus fra 2004. Jeg er glad, stille, fleksibel og hviler i mig selv.

Børnene er i hele stueetagen med stue, køkken og gang. Haven er stor med legeplads og en stor terrasse til børnenes køretøjer. Vores hjem er allergivenligt.

Aktiviteterne varierer efter børnegruppen, og hvad de kan lide at lave. De fleste dage er vi ude og går f.eks. tur til den nærliggende skov for at finde kogler eller til søen for at kigge på ænder og kaste sten i vandet. Om vinteren finder vi en god kælkebakke. Vi har også dage, hvor vi er inde, tegner, leger med perler eller laver håndaftryk. Børnene er med til at bage og hjælper med at lave mad en gang imellem.

Når børnene kommer om morgenen, får de en krammer, så de bogstaveligt talt kan mærke, at jeg er der for dem og holder af dem. Man finder mig også ofte på gulvet med børnene, hvor jeg ikke har travlt med andet end at lege og være i øjenhøjde. Jeg har blik for hvert enkelt barn og dets behov. Hvis et barn f.eks. trænger til en rolig dag, gemmer vi blot de planlagte aktiviteter til en anden gang. Aktiviteterne er planlagt med afsæt i læreplanerne, så det er tydeligt for mig, at børnene udvikler sig skridt for skridt. Det kan være at holde balancen på en stor sten eller røre ved en bille.

Godt samarbejde med forældre bygger på kommunikation og ærlighed. Man skal endelig spørge, hvis man undrer sig over noget, jeg siger eller gør. Og jeg ønsker at høre om barnets søvn og kost derhjemme, så jeg kan tage højde for evt. særlige behov.

Jeg er uddannet kok og har også arbejdet som handicaphjælper. Jeg blev dagplejer i 2008 og følger med i udviklingen på børneområdet gennem medier, internettet og kurser, hvor jeg bl.a. har lært om:

• DGI-certificeret - Gennem leg at skabe velstimulerede sanser, bevægelsesglæde, opleve naturen, plads til at være sig selv, tryghed og fællesskab