Lisette Nyby

DGI

DGI-
certificeret

Nyvej 11                                                                                                     Lisette Nyby
4291 Ruds Vedby

Jeg hedder Lisette, er fra 1979, gift med Jesper - sammen har vi 4 børn, årgang 2004, 2006, 2009 og 2016.
Jeg er imødekommende, kærlig og "nede på jorden".

Jeg bor i et røgfrit hjem - med god plads, såvel inde som ude.
Børnene har deres egen garderobeplads i bryggerset, her sættes sko/støvler, da mit hus er skofrit område.

Mit hjem er et rummeligt sted med plads til leg og udfoldelser, der må leges i det store køkken-alrum hvor vi kan hygge med forskellige aktiviteter i højt og lavt gear.

Legeværelset er indrettet med flere forskellige lege-zoner.

Jeg har en stor indhegnet baghave, med plads til leg og bevægelse - som bl.a. består af legetårn, sandkasse, diverse køretøjer, motorik-bane, balancebom, sanseområde med højt græs, diverse gynger, rutsjebaner (en lille og en stor) og flisegang til at køre på.

Vi har små hunde, som I vil møde af og til.

Jeg nyder samværet med børnene og vægter et godt og tæt samarbejde med Jer forældre, her er plads til at tale om både lettet og svære emner.

Jeg viser omsorg, tryghed og bruger tid til fordybelse, er kreativ tænkende, sætter trivsel og udvikling højt, er med på gulvet hvor børnene er, med sang, rim og remser, historie læsning, med god fantasi til leg og en masse kram.

Jeg lægger stor vægt på at hvert barn får en god dag. For at skabe tryghed er dagene genkendelige, det giver børnene ro og plads til udvikling, samtidig er der plads til individuelle behov for det enkelte barn. Jeg inspirerer børnene til at bevæge sig, jeg guider og støtter dem i at vise hensyn, hjælpe og respektere hinandens grænser og sammen øver vi at de bliver selvhjulpne og klar til overgangen til børnehave.

Hverdagen kan variere alt efter vejret, børnenes energiniveau og humør.

Vi går eller cykler gerne på tur (ladcykel med plads til 4 børn med cykelhjelme og sele). En gang imellem tager vi på tur og besøger bondemanden og hans dyr.

Vi er i heldags legestue en gang om ugen, hvor vi er sammen med de andre dagplejere fra byen og deres børn.

Jeg er uddannet Pædagogisk Assistent.
Jeg har før været dagplejer, arbejdet i børnehave, SFO og som handicaphjælper.
Jeg suger gerne ny viden til mig - samt deltager i relevante kurser og foredrag.

• Grundkursus for dagplejere
  • Modul 3 af Den gode dagpleje
  • Konflikthåndtering
  • DGI dagplejer, mine værdiord: Gennem leg og bevægelse giver lyst og glæde til at udfolde os motorisk og danne fællesskaber